Tuesday, August 9, 2011

Petua 3B

Petua 3 B....
Since agak lama aku tak memblogkan diri due kerja yang agak busy..Girl's outing days..(which are a must in our families!!)
and so on..So I am here today..Exactly to write again..Uh lala..Petua 3 B ini actually di ambil dari sebuah
majalah yang aku pun tak berapa nak ingat..But agak menarik untuk jenaka santai...
Petua 3B
seorang pemuda bertemu seorang ustaz untuk meminta nasihat...
Pemuda:Ustaz, kenapa susah sangat saya hendak bertemu jodoh. Sampai sekarang saya belum ada kekasih..
Ustaz:Perempuan yang macam mana kamu idamkan?
Pemuda:Saya mahukan gadis yang cantik,tinggi,kurus,kulit putih dan mencintai saya sepenuh hati..
UStaz: Kalau begitu kamu harus ikut petua 3B.Pertamanya ialah BERUSAHA..
Pemuda: Sudah ustaz..Sudah berusaha.Merata tempat saya pergi cari perempuan. Tapi letih saja, seorang pun tidak dapat.
Ustaz:Kalau begitu kamu buat B yang kedua iaitu BERDOA DAN BERPUASA..
Pemuda: Itu pun saya dah buat ustaz. Lepas sembahyang saya akan berdoa. Setiap hari Isnin dan Khamis saya akan berpuasa.
Ustaz:Kalau itu pun kamu dah buat,nampaknya kamu sangat perlukan B yang ketiga..
Pemuda: Apa dia ustaz..Erkk Bunga..Mandi Bunga ke..
Ustaz: Erkk.Kamu perlu BERCERMIN DIRI..

2 comments: