Saturday, November 24, 2012

RELIEVE...Part 1......dan Cita Cita..Haipp!!



Hiya Blog,

Basically I just finished my Accounting Quiz...Mak relieve nok..Mak relieve...Hahahha...Then.Terus terfikir masa kecik kecik apa cita cita aku...Lalalal.....

Ini cerita cita cita gua...Masa darjah 1 aka umur 7 tahun nak jadi polis..Hahaha...Sumpah aku nak gelak ye..Then high school..Aku telah menukar cita cita tu..Menjadi lawyer(konon konon nak ikut cita cita mama yang tak kesampaian)..While my dad..My dearest abah wanted me badly to be doctor..(* sure sah sah ada yang arwah..Allah.. sorry doctor tertingal gunting dalam perut..Boleh kita start operation in few hours tak?*)

At first after completed SPM, I received medic course and all the stuff at Russia..Terus aku teruja and I realized I do not have passion on it.On that time.I wanted badly a job require me to travel, pakai cantik cantik, fly sana sini..Erk bukan model or pramugari (even saya suka naik kapal terbang!!!)..Sebab I bukan Size 0..Saya sedar kelemahan dan kelebihan itu..So bung bang bung bang gua masuk YTL-ICHM after finished STPM.Now I am wondering how's everything changed in the blink of eyes.Maka bermula la..Kehidupan gua di Asia New York..KL Yo!!!

Finally year after year.Tada..Saya jadi Duty Manager in other words define by me DERITA MEMANJANG!! under YTL Hotels and Properties Brands.I learned to speak in Professional Way (*Pengsan Bila Aku Carut*),walk gracefully..LOL, even my closet not full with designer brands (Saya bersyukur dengan apa yang ada) I manage dress to kill.Even ada yang cakap itu je baju yang gua ada kan.Yang dia nampak aku pakai 2 3 kali..Yang dia tak nampak sebab tak pakai tak pula dia mention.*Make sense takkan pergi pasar malam nak suruh aku pakai kasut tinggi..KO gila!!*..I even flies few part of worlds.Domestic and International..Kaedahnya....Frankly I am happy to hold this post. Tetapi apabila Gua disuruh mengajar di suatu tempat yang tiada penghuni lagi and start zero dan menghabiskan malam malam gua study and word puzzle.Dan memikir apa yang kena buat..Dan ko rasa banyak serabut yang mendatang..Even gua ada niat nak main dota!!..Gua rasa gua rasa...Gua rasa nak menyanyi lagu..
"Ohh yeah Oh yeah!! I want to be a rock star!!! TT.TT

p/s: Ok now prove to be everyone you can be wonder woman..Tada!!!






No comments:

Post a Comment