Thursday, November 29, 2012

Start the engine baby and ride with me ya.....







Hiya Blog,

Today I felt relieve, after did the accounting quiz I receive the result few days ago. I score 39/40 marks.Actually masa jawab aku nervous gila ok!! Then ada 2 soalan yang aku tak confidence nak jawabAlhamdulillah. Tak sia sia aku bangun pagi pagi study then lena balik.Now I need to gear up the engine and start my thesis.

Grr......Which means I need to read a load of journals. I still owe 1 assignment to Mr LKS.Once hit back home in one piece  * I wish * will settle ASAP. The problem with me, I love to procrastinate then start belek magazine, then boleh buka almari dan buat acara kemas mengemas.Hehhee..Buruk kan perangai..I even boleh ambik kotak bawah katil yang dalam tu ada pelbagai khazanah buku cerita..Yayyyy!! Dan guess what? Dalam kotak tu aku rasa banyak souvenir..Grrr..Aku dah order mama dengan abah suruh datang KL suruh ambik barang bawa balik Penang..Hhaha..Or sesiapa yang nak balik Penang..Boleh Tak Cik Fyra tumpang khazanah khazanah berharga dia? Tak jauh Bayan Lepas je....LOL


Perhaps, next month I am moving.Moving to another unit. But next year I am unsure. My foster families will be back and will permanently reside here. As for them, they require me to stay with them. Due aku dengan anak anak dia amat rapat. So aunty and daddy is cool.Even they always asked me to call them mummy and daddy..Haisshhhh..If I am not mistaken at Bukit Ceylon, Somerset resident area.They in the process bought the condominium at Hartamas..Whatever la!! Frankly, awal awal aku dah reject due memang la jauh dengan rumah yang aku sewa. Even aunty and uncle bagi pinjam keta drive pon aku tak nak.Dua sebab je kot

a) Lama aku tak drive. So cuak..
b) KL jam..Ko boleh meroyan ye..Meroyan..Benci ok.Penang jam pon kejap.Ni kalau jam mau aku merempan dalam keta..OH NO!!

To be fair and square.Square and round.Maka Cik Fyra telah membuat janji janji manis dengan mengatakan,
beliau akan mencemar duli tinggal kejap apabila off day dan stress..Hahaha...Siap berjanji ambik kontrak part time untuk kemas rumah.Even sah sah la bibik ikut sekali dengan depa untuk kemaih umah kan.
Terbuntang biji mata mereka.Aiyo..but I promised them once they move there, I will not reside with them but I will be more happy to visit them often.

I have 2 more years left contract with YTL..Aku rasa azab la juga.So at this point I will geared up more than often and grab whatever I can do.The moment contract habis..I will say sayonara not to only the company..But Malaysia as well.Isk aku ni dah macam lone ranger and yes I am..Rasa rasa dah 5 tahun aku dekat KL ye.Dan dan whenever I am back home in Penang. I feel I feel I am like stranger in my own place.Oh yes..memang aku blah dari Penang bersebab. And I am happy about it. ..Ok forget about it..But idea nak tinggalkan Malaysia.Still on the weighing process kot. Rasanya 2 kali opportunities nak blah ni aku tolak dari last year. If the right things comes this time.Saya, Afira Asfari will say YES!!!..*Suddenly kan*

Ok now...Now Cik Fyra dah nak make up make up dan sambung assignment.Still terpikir nak pergi for the dinner or not..Alahai......

No comments:

Post a Comment